I’m currently working on 1.6, which will be mostly a bug fix update. I will be going through bug lists (including the great one on the Minecraft wiki) and fixing as many as I can. There’s no set date for the update yet as I don’t know how long it’ll take to go through the list.
The only new feature that will appear is the mapping.
When you craft a map, you will be able to somehow select how “zoomed in” you want the map to be. It will be centered on the location where you craft it, and it will fill in as you explore the land. If you go outside the edges of the map, it will stop updating, so each map is of a specific area. (like real maps!)
Here’s a screenshot of a fully zooomed in map (good for town maps, for example):
And here’s a screenshot of a fully zoomed out map:
If you drop a map and someone else picks it up, they will be able to see your progress. You will also be able to (somehow) CLONE maps so that two separate map items link to the same map data. That means you can see what other players carrying the same map explores, and both you and them will show up as blinking dots or similar on the maps.
Currently, the map will only update if you’re holding it in your hands, but the map will kind of hide away when you’re looking straight forward. To see the map properly, you have to look down, thisly:
Any changes you make to the terrain will show up on the maps, but only once someone carrying the map gets near that area. In other words, you won’t magically get to see changes far away on the map.
At the moment the map doesn’t work at all in multiplayer, but that’s my next task. The code I write to support that will also be possible to reuse in the future for things like books and notes written by players, and possibly even custom paintings/hand drawn signs.
There’s a hard limit of 65536 unique maps per world, though, and I don’t think I can get around that without breaking the code very bad. I’m trying to figure out if the limit is high enough or if I should spend the time rewriting the code..
The maps!
1.6에선 대부분의 버그패치 업데이트가 됩니다. WIKI에 올라와 있는 버그 리포트를 보며 가능한대로 고치려고 합니다.
업데이트 배포 날짜는 정해지지 않았습니다. 얼마나 오래 걸릴지 저도 잘 모르겠습니다.
새로 나오는 기능인 '지도' 기능입니다.
조합에 의해 만들어진 지도이고, 조합한 장소가 지도의 중앙이 됩니다.
지도 확장은 직접 이동을 해야하며, 지도의 모서리 밖으로 나가면 기록이 안됩니다.
즉, 지도 각각의 구역이 정해지는 것 이지요.
최대로 확대된 지도의 스크린샷이 있습니다. [아래 사진이 최대 확대가 된 지도]
최대로 축소된 지도의 스크린샷입니다. [아래의 사진이 최대 축소가 된 지도]
당신이 지도를 떨어트리고 누군가가 그 지도를 가져간다면, 그들은 당신의 지도의 진행상황을 볼 수 있습니다.
당신은 같은 맵 데이터(월드)가 서로 공유 될 수 있도록 지도를 복제 할 수가 있습니다.
즉, 복제된 지도와 원본 지도를 같은 들고다닌다면 다른사람들이 탐험하는 것을 볼 수 있다는 뜻이지요.
플레이어들은 지도상에서 표시가 됩니다.
현재는 지도를 손위에 들고있을때만 기록됩니다.
그러나, 지도는 당신이 똑바로 앞을 바라보면 지도가 숨겨지게 됩니다. 지도를 똑바로 바라보려면 아래 사진처럼 해야합니다.
현재 멀티에서는 잘 작동하지 않습니다.
제작 갯수가 맵당 65536개의 고정되어 있습니다. 힘들게 만든 코드를 완전히 고치지 않는한, 갯수 제한은 풀 수 없을 것 같습니다.
제한 갯수가 적으면 그 코드를 다시 작성하는데 시간을 소비할 것인지 고려중입니다.